Rich Content Visie

Vakmanschap is onvervangbaar

Mijn grootvader werkte heel zijn leven als arbeider. In zijn tijd werden mensen zoals hij gezien als makkelijk vervangbaar. Hun stem telde zelden mee. Vandaag is dat gelukkig anders: bedrijven beseffen de waarde van vakmanschap.”

De vergeten doelgroep bereiken

“Toch lopen veel organisaties achter als het gaat om communicatie voor non-deskmedewerkers. Net nu de vraag naar technische profielen groot is, maakt aangepaste communicatie het verschil. Want het gaat om meer dan informeren alleen: het gaat om waardering, betrokkenheid en verbinding.”

Mijn missie met Rich Content

“Na meer dan tien jaar ervaring met communicatie voor operationele bedrijven, ontwikkelde ik een aanpak om non-deskmedewerkers te bereiken op de werkvloer en daarbuiten.”

“Zo krijgen arbeiders zoals mijn grootvader eindelijk de communicatie die ze verdienen. Tegelijk bouwen bedrijven aan veiligheid, retentie en veerkracht in een snel veranderende wereld.”

Iedereen op de werkvloer bereiken, ongeacht hun achtergrond of functie. Dat is mijn missie.”  

– Hans Van Grieken
Oprichter Rich Content

Video-fragment: De evolutie in corporate communicatie

Welke evolutie zie ik de voorbije 15 jaar in bedrijfscommunicatie?

  • Er zijn meer kanalen zoals sociale media bijgekomenen.
  • De druk om op die kanalen aanwezig te zijn neemt toe, maar dit vraagt ook extra werk.
  • Je moet continu relevante content maken om te delen.

In dit fragment bespreek ik de gevolgen. 

Behaal je al je doelstellingen?

Neem regelmatig tijd om je communicatieplan te evalueren.

  • Bereik je al je doelgroepen?
  • Zit er voldoende variatie in je content?
  • Zet je alle kanalen efficiënt in?