“Mijn grootvader werkte heel zijn leven als arbeider. In zijn tijd werden mensen zoals hij gezien als makkelijk vervangbaar. Hun stem telde zelden mee. Vandaag is dat gelukkig anders: bedrijven beseffen de waarde van vakmanschap.”
“Toch lopen veel organisaties achter als het gaat om communicatie voor non-deskmedewerkers. Net nu de vraag naar technische profielen groot is, maakt aangepaste communicatie het verschil. Want het gaat om meer dan informeren alleen: het gaat om waardering, betrokkenheid en verbinding.”
“Na meer dan tien jaar ervaring met communicatie voor operationele bedrijven, ontwikkelde ik een aanpak om non-deskmedewerkers te bereiken op de werkvloer en daarbuiten.”
“Zo krijgen arbeiders zoals mijn grootvader eindelijk de communicatie die ze verdienen. Tegelijk bouwen bedrijven aan veiligheid, retentie en veerkracht in een snel veranderende wereld.”
“Iedereen op de werkvloer bereiken, ongeacht hun achtergrond of functie. Dat is mijn missie.”
– Hans Van Grieken
Oprichter Rich Content
Welke evolutie zie ik de voorbije 15 jaar in bedrijfscommunicatie?
In dit fragment bespreek ik de gevolgen.
Neem regelmatig tijd om je communicatieplan te evalueren.